Újraéled a Volga, de kínai alkatrészekkel és modellekkel

Nyizsnyij Novgorodban mutatták be a Volga új modelljeit, azonban Mihail Misusztyin orosz miniszterelnök kiemelte, hogy a járművek kínai alkatrészeket tartalmaznak, ami ellentmond az orosz ipar képességeinek.

A Volga autómárka, mely a szovjet érában volt népszerű, újra megjelenik a piacon. Vjacseszlav Vologyin, a Duma elnöke tavaly augusztusban jelentette be, hogy a jövőben ismét gyártani fogják a Volga személygépkocsikat. Az új modelleket az Oroszország Digitális ipara kiállításon mutatták be Nyizsnyij Novgorodban, ahol három különböző modellt is bemutattak: a D-osztályú Volga C40 szedánt, a C-osztályú Volga K30 crossovert és a D-osztályú Volga K40 crossovert. Mindhárom modell 188 lóerős benzinmotorral, hétfokozatú automata sebességváltóval és intelligens vezetés támogatási rendszerrel kerül majd a piacra. A gyártás a Nyizsnyij Novgorodi telephelyen fog zajlani, ahol korábban Volkswagenek és Skodák készültek, és az értékesítésük a volt Skoda kereskedéseken keresztül történik majd.

A miniszterelnök, Mihail Misusztyin megjegyezte, hogy bár az új Volgák modernnek tűnnek, a kormányt megtapogatva kifogásolta, hogy kínai alkatrészeket használnak ezekhez a modelljez. Misusztyin szerint az orosz ipar képes lenne a fröccsöntésre, így nem lenne szükség külföldi alkatrészekre.

Jelenleg még nem hivatalos, hogy melyik partner áll a szovjet márka újjáélesztése mögött, de szakértők szerint a Volga új modelljei valószínűleg a Changan Raeton Plus, Changan Oshan X5 Plus és Changan Uni-Z kínai járművek átcímkézett változatai lehetnek, és lényegében teljes egészében kínai modellek, amelyekhez az oroszok semmit nem gyártanak.

Az új Volgák sorozatgyártása 2024-ben kezdődik, de a teljes ciklusú gyártás csak 2025-ben fog megvalósulni, amikor is a járművek ténylegesen le is gördülnek a futószalagról. A kínai Changanok egyikét sem értékesítik hivatalosan Oroszországban, így attól nem kell tartani, hogy egymás piacát veszélyeztetnék.