Két éve nem történt ilyen a McDonald's-nál

Két év után először maradt el a várakozásoktól a McDonald's profitja, mivel a költségtudatos fogyasztók nem fogadták el a cég ajánlatait, és a közel-keleti konfliktus is negatívan befolyásolta a nemzetközi eladásokat.

A McDonald's globális eladásainak növekedése 1,9 százalékra lassult, ami elmarad az elemzők által várt 2,35 százalékos növekedéstől. Az Egyesült Államokban a cég forgalma az első negyedévben 2,5 százalékkal nőtt, ami jelentős csökkenés a tavalyi 12,6 százalékos növekedéshez képest. A korrigált részvényenkénti nyereség 2,70 dollár volt, ami kevesebb az elemzők által várt 2,72 dolláros értéknél. Ezenkívül a vállalat értékesítési és adminisztratív költségei is növekedtek a digitális beruházások és átszervezések miatt.

A vállalat vezérigazgatója, Chris Kempczinski elmondta, hogy bizonyos piacokon csökkent a vállalat versenyelőnye az árak terén. A McDonald's az elmúlt évben áremeléseket hajtott végre, reagálva a nyersanyagárak emelkedésére, ami negatívan érintette az alacsonyabb jövedelmű fogyasztókat.

Ian Borden, a cég pénzügyi igazgatója szerint az első negyedévben várható volt a nemzetközi eladások csökkenése a közel-keleti konfliktus és Kína lassuló gazdasága miatt. A McDonald's és más nyugati márkák Izraellel kapcsolatos álláspontja miatt tiltakozásokkal és bojkottkampányokkal néztek szembe.

A McDonald's részvényárfolyama a nyitást követően közel 4 százalékos mínuszban is járt, de a vevők hamar megjelentek, és a papír már a hétfői záróérték közelében mozgott.